Draga naša djeco i dragi naši roditelji, nastavljamo u razigranom i veselom raspoloženju. Za vas smo ovaj tjedan pripremili različite aktivnosti-priče, recitacije, igre, pjesme, zagonetke, likovne aktivnosti i sl. Uživajte i veselite se! Tema ovog tjedna je GUSJENICA – LEPTIR.
Edukativnu priču Vrlo gladna gusjenica napisao je Eric Carle. Kroz priču djeca mogu razvijati maštu,upoznavati boje, učiti dane u tjednu, saznati koliko je važna zdrava i raznovrsna prehrana, kao i prirodan ciklus pretvorbe od jajašca do leptira. Priča je namijenjena djeci svih uzrasta.
Nakon poslušane priče potaknite dijete na razgovor pitanjima o likovima u priči, imenovanje dana u tjednu, boja, količinu. (npr. Tko je ovo?; Kako izgleda?; Koje je boje?; Opiši što vidiš?; Što jede gusjenica?; Je li to zdravo?; Što ti voliš jesti?; Koliko je komada pojela gusjenica?; Koji je dan u tjednu to pojela?; Znaš li koji je danas dan u tjednu?; Koliko tjedan ima dana?). Naravno, pitanja je potrebno prilagoditi uzrastu djeteta.
Dijete uključite u čitanje priče jer na taj način utječete na razvoj djetetova govora, komunikacije, razvoja pažnje i koncentracije, razvoja mašte. Na taj način možemo uočiti dječje interese. Svoj doživljaj priče dijete može prenijeti i na papir. Za crtanje može koristiti bojice, flomastere, tempere, vodene boje…
Životni ciklus jednog leptira dijete može napraviti na običnom kartonu (mi smo koristile kartonski tanjur, kolaž, ljepilo i pamuk).
Na ovaj način dijete može, kroz aktivnost, usvojiti dane u tjednu.
Uz pjesmicu Leptiri kroz različite pokrete i veseli ritam, zabavite se i uključite članove svoje obitelji.
https://www.youtube.com/watch?v=PG6F1f_oNdI
Društvena igra s pravilima Memory – kao što možete vidjeti iz primjera, potrebno je izrezati karton, nacrtati po dva ista lika iz priče – dvije gusjenice, dva leptira, dvije kruške, dvije šljive, dvije naranče, dvije jagode…..
Na početku igre izmiješate kartice i okrenute posložite ih na stol. Cilj ove igre je pronaći dvije identične slike, a pobjednik je igrač koji skupi više spojenih parova.
Društvena igra Gusjenica pričalica – za izradu je potreban karton, kolaž papir, flomaster, škare, kocka, lik gusjenice i leptir.
Igru započinje igrač koji dobije najveći broj na kocki. Igrači se pomiču onoliko polja koliko pokazuje broj na kocki. Prilikom pomicanja figure leptira, igrač staje na ponuđeno slovo i zadatak mu je imenovati dvije ili više riječi koje započinju navedenim slovom (glasom) npr. S kao SUNCE, SIR, SRCE, SLIKA, STOLICA, SOVA, STONOGA… Kroz ovu igru djeca upoznaju slova, razvijaju fonološku svjesnost i predčitalačke vještine.
S djecom mlađeg uzrasta također možete igrati igru riječima tako da imenujete boju, a dijete imenuje stvari, hranu, životinje i sl. koje su te boje.
LEPTIR
LEPTIROVA TANKA KRILA
LJETNA KIŠA NATOPILA
PA JE SADA LEPTIR MALI
LJEPŠI NEGO ŠTO SMO ZNALI
DVIJE ŠARE U SREDINI
SJAJE SE NA MJESEČINI
A ŽUTE SE TOČKE SKRILE
NA KRILIMA KO OD SVILE!
– Nada Landeka
Zagonetke su jedan od načina poticanja logičkog mišljenja.
Istraživanje predstavlja cjelovito učenje djeteta : razvoj senzomotorike, fine motorike, koordinacije pokreta, koncentracije i strpljenja. Ovim aktivnostima potičete djecu na istraživanje različitih materijala, tehnika, uočavanja raznih svojstava tekućine,boja…
Aktivnosti s vodom moguće je koristiti u svako doba.
Potrebni materijali za ovu aktivnost su: papir, flomasteri i posuda s vodom.
Lik gusjenice ili leptira možete nacrtati flomasterom, uroniti u posudu s vodom te pričekajte rezultat. Što je veći spektar boja leptir ili gusjenica će biti veseliji odnosno šareniji.
Za sljedeću istraživačku aktivnost potrebni su: papir, kistovi, voda, vodene boje ili tempere. Prethodno je potrebno zaštititi radnu površinu. Presavijte papir na pola i pričekajte rezultat.
Matematička igra Odjeni gusjenicu – za izradu je potreban papir, kolaž i flomaster. Kroz igru dijete upoznaje broj, količinu i boje.
Možete se zabaviti i uz ovu zanimljivu matematičku igru, koja također ima ulogu u razvoju fine motorike. Potrebni materijal za izradu je: karton, tuljak od papirnatih ručnika, ljepilo i trakica od bilo kakvog materijala. Starija djeca mogu pratiti brojeve po redoslijedu. Provlačenjem konopca – pratiti brojeve od najmanjeg do najvećeg ili obratno.
Pogledajte i poslušajte igrokaz Zvrndalica
Poslije završenog igrokaza možete s djecom pokušati ponoviti isti ili izmisliti svoj igrokaz. Zabavite se!
Sljedeće aktivnosti koje smo za vas pripremili važne su za razvoj grafomotorike (fine motorike šake, vizualne percepcije, koordinacije…).
Potrebni materijal: flomasteri i papir. Na početku nacrtajte kružiće u parovima različitih boja. Dijete točkice iste boje povezuje flomasterom te boje, npr. žute točkice povezuje žutim flomasterom.
Za sljedeću aktivnost potrebni materijale: flomasteri, papir i dva plastična čepa.
Na papiru možete nacrtati različite likove. Pomoću dva čepa istovremeno potičite dijete da prati iscrtane linije.
S mlađom djecom možete napraviti oblik lista ili nekog drugog predmeta sa rupicama. Cilj igre je da dijete provlači određeni predmet kroz rupice. Mi smo za ovu aktivnost koristile karton, škare, konop i plastične oblutke.
PLES LEPTIRA
DANAS JE TAKO
LIJEP I SUNČAN DAN
RAŠIRIT ĆE KRILA
K’O PADOBRAN.
PLESAT ĆE NISKO,
BEZBRIŽNO LAKO
ONDA VISOKO,
SPORO,POLAKO.
JER BAŠ JE MIRISALA
LIVADA TA
LEPTIRA VODI
DO MALOG CVIJETA.
PLESAT ĆE ZAJEDNO
CIJELI DAN
DOK SUNCE NE ZAĐE
I DONESE SAN. Josipa Franjić Radulović
Sljedeća igra koju smo za vas pripremili zove se Veseli prstići. Pomoću ove igre dijete razvija koncentraciju i pažnju. Kroz ovu igru oponašanja možete se dobro zabaviti.
U nastavku ćemo se zabavit malo s likovnim aktivnostima,
Za izradu leptira potrebni su: kartonska kutija za jaja,flomasteri ili tempere, slamke, škare, ljepilo i karton.
Za izradu gusjenice potrebni materijal je: kartonska kutija za jaja, flomasteri ili tempere i škare.
S mlađom djecom možete na sljedeći način izraditi gusjenicu.
Potrebni materijal su: tempere, škare, papir i tuljak od papirnatih ručnika.
Društveno-natjecateljska igra – klasifikacija po boji. Ovom igrom dijete uči boje i razvija preciznost. Što je dijete starije veći je razmak od startne pozicije. Cilj igre je odgovarajući predmet ,u ovom slučaju balon, ubaciti u otvor na kutiji jednake boje.
Prilikom izrade koristile smo sljedeće materijale: kartonska kutija, sol, tempere, baloni, škare, ljepilo i prozirne vrećice. Vi možete koristiti i druge materijale, npr. kockice, papir u različitim bojama, rižu…
Sa svojim roditeljima možete se zabaviti i uz ovu pokretnu igru
Draga djeco, pripremile smo i ovu natjecateljsku igru koju možete igrati sa svojim članovima obitelji.
Potrebni materijal: papir u boji, škare i slamke.
Poštovani roditelji i draga djeco, uživajte u zajedničkim igrama i druženju. Veliki pozdrav šalju vam vaše odgojiteljice Ivona, Neđa, Regina, Ruža i Sandi!
Ostavite komentar