Tema VI. tjedna – RIBA DUGINIH BOJA

Tema VI. tjedna – RIBA DUGINIH BOJA

Draga djeco i dragi roditelji, pred nama je novi tjedan i početak novog mjeseca lipnja. Zaroniti ćemo malo u morske dubine pomoću današnje priče.

Na uzbudljivo putovanje povest će nas ribica Srebrica.

RIBA DUGINIH BOJA, Marcus Pfister

Roditelji, porazgovarajte malo s djetetom o priči:

  • Kako se zove ribica?
  • Kako izgleda ribica?
  • Čime je njezino tijelo prekriveno?
  • Što je molila mala plava ribica Srebricu?
  • Je li Srebrica pristala pokloniti ljuskice?
  • Zašto je Srebrica bila tužna?
  • Kome se Srebrica potužila?
  • Što joj je savjetovala Osmokraka?
  • Što se dogodilo kad je Srebrica poklonila sve ljuskice?
  • Voliš li ti  dijeliti svoje igračke?

Predložite  djetetu da nacrta neki dio iz priče koji mu se najviše svidio (flomasteri,drvene boje ili tempere).

Čitanje priča utječe na bogaćenje rječnika, razvoja govornih vještina, potiče razvoj pamćenja, mišljenja i zaključivanja.

Djeca vole pjesmice, ritam i ponavljanje. Pjesmice s rimom  imaju  pozitivan utjecaj na govorno – jezični razvoj djeteta. Evo jedna kratka i slatka pjesmica s rimom koju djeca vole.


Pjesmica „RIBICA“  (M.Klokova)

Djeca jako vole umakati prste i dlanove u boju, naročito najmlađi .

  • POTREBAN MATERIJAL: papir, kist, tempere.
  • Kistom obojati dječji dlan i otisnuti na papir. Prstićem naslikati ribici usta i otisnuti oko. Obojati im prstiće cijelom dužinom zelenom bojom i neka ih otisnu da naslikaju morsku travu. Balončiće isto naslikati prstićima.
  • Ova aktivnost potiče djecu na raspoznavanje boja te razvijanje kreativnosti.(slika preuzeta s Pinteresta)

Za sljedeću aktivnost potrebno nam je

  • veća posuda s vodom, žlice, cjediljka za čaj, kamenčići, plastični ili plutneni čepovi
  • UPUTE: Sve staviti u posudu s vodom. Žlice i cjediljke služe djeci da njima vade predmete iz vode.
  • Kroz ovu istraživačko-spoznajnu aktivnost djeca uočavaju što tone, a što pliva, što je lakše, a što teže, te pri tome neizmjerno uživaju.

Možemo nastaviti još malo istraživati. Bit će nam potrebno:

  • ljepljiva četka
  • dva podloška
  • ribice napravljene od čupave žice

Dijete hvata ljepljivom četkom ribice i prebacuje ih u drugu posudu.Na taj način se razvija koordinacija pokreta oko-ruka i dijete razvija samostalnost. Također, vježba je dobra za razvoj koncentracije i manipulacije predmetom.

Draga djeco, pogledajte i poslušajte zanimljivi igrokaz o hvalisavim bojama! (tekst igrokaza preuzet i prilagođen sa https://igrokazi.ucoz.com/index/boje_prijateljstva/0-36)

BOJE PRIJATELJSTVA

Nakon igrokaza razgovarajte s djecom o onome što su gledala, zajedno prepričajte što se dogodilo u igrokazu. Postavite im pitanja kao npr. Koja je tvoja najdraža boja? Zašto baš ta boja? Ima li tvoje najdraže boje na dugi? i sl. Možete se igrati igrica kao npr. Pronađi u ovoj sobi neke predmete žute, plave, crvene… boje. Ovisno o dobi djeteta možete otežavati igricu kao npr. Donesi mi 6 žutih kockica, Složi toranj od 7 crvenih kockica, Napravi toranj od 3 plave i 6 crvenih,  Napravi toranj od 3 plave i 6 crvenih kockica tako da crvene kockice budu ispod/iznad plavih i sl.

EKSPERIMENT „HODAJUĆA VODA U DUGINIM BOJAMA“Ovaj vrlo jednostavan eksperiment lako ćete napraviti, a uz to ćete se i zabaviti.

Potrebno vam je:

  • 6 staklenki ili staklenih čaša
  • Papirnati ručnici
  • Prehrambene boje
  • Voda

POSTUPAK:

  • Složite staklenke u krug
  • U tri staklenke dodajte vodu, tako da je uvijek jedna prazna staklenka  između njih

U staklenke s vodom dodajte 5-6 kapi prehrambenih boja (u jednu plavu, u jednu crvenu i u jednu žutu)

Presavijte papirnate ručnike i sa njima napravite mostove između staklenki sa obojenom vodom i praznih staklenki .

Pričekajte i pratite rezultate.

ZAJEDNO S DJECOM ZABILJEŽITE ŠTO SE DOGODILO I KOJE SU BOJE NASTALE. U TOME VAM MOŽE POMOĆI LISTIĆ ZA OPAŽANJE KOJI SU U PRIVITKU.

POTREBAN MATERIJAL: veća kartonska kutija,                  likovni materijali (tempere, kist, drvene boje…), škarice, nožić (samo za odrasle), ljepilo, tanki konop, kolaž papir, drveni štapići za ražnjiće, kamenčići ili  školjke

UPUTE: Zamolite roditelje da nožićem izrežu otvore na kutiji. Na papiru ili kolažu nacrtajte i izrežite dvije ribice, morskog ježića, hobotnicu, zvijezdu,  te ih nalijepite na drveni štapić.

Škaricama probušite rupice sa strana kutije i na dno vrećica (zamoliti roditelje) provući konop i zavezati  za akvarij. Na vrećicama odrezati ručke tako da dobijemo zavjesice koje možemo zatvoriti. Na dno staviti školjkice ili kamenčiće, ovisno što imate kod kuće.

Ovu likovno-dramsku aktivnost smo odabrali zbog važnosti poticanja međusobne suradnje, usvajanja novih pojmova, te razvijanja mašte i kreativnosti.

U nastavku se zabavite uz radne listiće koje smo za vas pripremili.

Dragi roditelji, pred vama je jedna slikopriča. Kroz slikopriču dijete razvija koncentraciju i govor, obogaćuje svoj rječnik te razvija maštu i kreativnost.

Dragi roditelji, evo još jedne vježbe pomoću koje dijete razvija kontrolu i koordinaciju pokreta, te utječe na poticanje razvoja fine motorike.

Potreban materijal:

  • Karton
  • Marker
  • Škare
  • Plastična igla
  • Tanji konop u boji

Osim što su zabavne i lako pamtljive pa ih djeca vole od najranije dobi, brojalice imaju bitnu ulogu u razvoju djetetova govora i razumijevanju riječi. Slušanje i ponavljanje brojalica pomaže razvoju istančanosti sluha i uče dijete prepoznavanju različitih glasova. Ovu brojalicu znamo svi, pa se, dragi roditelji, slobodno pridružite svojoj djeci i zabavite se.

Brojalica „ EN DEN DORE“ https://juhuhu.hrt.hr/gledaj/263/en-den-dore

Igra ima najveću ulogu u djetetovu cjelokupnom razvoju.

Prijedlog za društvenu igru:

  • POTREBAN MATERIJAL ZA IZRADU: kocka, malo veći papir ili karton, flomasteri za obilježavanje polja, čepovi od flomastera (kao igrači)
  • PRAVILA IGRE: Kada na kocki dobijete broj 6, stanete na start, strelice pokazuju kuda trebate ići i po uputama izvršavati postavljene zadatke. Ukoliko ne izvršite zadatak, vraćate se na start.  Igru mogu igrati do 4 igrača.
  • ZADATCI: Kada stanete na mali kružić crvene boje, pljesnite dlanovima 5 puta. Kada ste na zelenom kružiću skočite kao žaba 3 puta. Ako ste na žutom kružiću oponašajte glasanje jedne domaće životinje. Na velikim krugovima se nalaze brojevi koji pokazuju koliko riječi morate izreći na slovo koje se nalazi ispod ili iznad kruga (npr. P kao ptica, Petar, pas)

Kada dođete do cilja, prepoznajte slova po redu i dobit ćete riječ „prijateljstvo“.

  • ZA RODITELJE: Postavljajte djetetu pitanja vezana uz prijateljstvo, npr. Kako se zove tvoj najbolji prijatelj?; Zašto je on tvoj najbolji prijatelj?; Koji je prvi, a koji zadnji glas njegovog imena.? i sl.

Kroz ovu društvenu igru djeca se uče strpljenju,kako se nositi s pobjedom ili porazom te razvijaju predčitalačke vještine,usvajaju boje,brojeve od 1 do 5.Također će saznati više o prijateljstvu i poštivanju pravila.

Za kraj smo vam pripremili jednu lijepu pjesmicu sa željom i nadom da ste se zabavili i poneku novu vještinu stekli.Pozdravljaju vas vaše odgojiteljice: Anita ,Sandra, Tonćika, Katarina i Darija.

Komentari isključeni za Tema VI. tjedna – RIBA DUGINIH BOJA

Komentiranje nije više moguće

Ostavite komentar